2013/07/15

A miña partícula preferida? O(s) fotón(s)

Este mes o antroido da física (carnaval de la física) está promovendo falar de partículas. Iso deu pé a que pensara en cal é a miña partícula preferida. A elección estivo clara: os fotóns.
O primeiro para tentar dar unha explicación, dicir que é posible que de coñecer máis a fondo outras partículas a miña aprezación variara, pero iso implicaría unha preferenza intelectual, e agora tento dar unha explicación da preferenza sentimental, que coido que en moitas situacións ten prevalenza, co que me chega o coñecemento actual.
O segundo, explicar as (s): os fotóns son bosóns, e polo tanto, podemos atopar moitos nun mesmo estado. E, ademáis, gústannos así, agrupadiños uns cantos, para diversas cousas, por exemplo, os LASER.
Despois, o que representan sentimentalmente: saír tomar o Sol e os fotóns que nos envía ... non ten prezo! Hai alguén que me discuta isto?
Tamén, históricamente: foi o seu coñecemento de produción e absorción o que propiciou a física cuántica, vía a hipótese de Planck. E foi o (re)coñecemento da súa propagación, a traverso dos traballos e Michelson e Morley, Lorentz ou como non, Einstein, o que propiciou a física relativista.
Máis?
Pois si, moito máis. Pero xa dixen ó comezo que me ía centrar en cousas sinxelas ...


Esta entrada participa no XLIII Carnaval de la Física, que este mes ten acubillo en El Mundo de las Ideas.  

Ningún comentario:

El Tiempo en Ribadeo - Predicción a 7 días y condiciones actuales.